Dane techniczne
kod IATA | WRO |
kod ICAO | EPWR |
kod referencyjny | 4D |
punkt odniesienia lotniska ARP | 51°06’10” N, 16°53’09” E |
położenie ARP | 950 m od THR 29, na linii centralnej RWY 11/29 |
odległość i kierunki od miasta | 10 km (5,4 NM), BRG 115° GEO |
wzniesienie lotniska | 406 ft |
deklinacja magnetyczna | 4°E (2015) i jej roczna poprawka 8′ E |
częstotliwość Wrocław TOWER | 120,250 MHz |
instrumentalny system lądowania (ILS/DME) | CAT II RWY 29 |
rodzaje paliwa | Jet A-1, AVGAS 100 LL. |
urządzenia do tankowania | stacja paliw lotniczych o pojemności
AVGAS 100LL-50000l., JET A-1-50000l Cysterny 2x 42 000 i 1×26 000 litrów pojemności |
lotniskowa stacja meteorologiczna IMGW | stacja pracuje 7 dni w tygodniu w systemie H24, udostępniając prognozy TAF, komunikaty METAR oraz szczegółowe informacje dla załóg statków powietrznych |
dostępne urządzenia naprawcze | brak |
kategoria ochrony przeciwpożarowej | kategoria VII |
wyposażenie ratownicze |
Pojazdy ratowniczo-gaśnicze:
Podstawowe wodno-pianowe – 4 Gaśniczy wsparcia technicznego – 1 Nośnik kontenerów – 1 Dowodzenia – 1 Kontener ze środkiem pianotwórczym – 1 Kontener ratownictwa chemicznego – 1 Ambulans – 1 |
użytkowanie lotniska | cały rok |
lokalne ograniczenia | brak |
punkty sprawdzania wysokościomierzy przed lotem i ich wysokość | Płyta postojowa nr 1 – wzniesienie 395 ft
Płyta postojowa nr 2 – wzniesienie 399 ft Płyta postojowa nr 3 – wzniesienie 397 ft Płyta postojowa nr 4 – wzniesienie 401 ft |
godziny pracy | Port: H24 , ATC: H24 , AIS: H24 |
zarządzający lotniskiem | Port Lotniczy Wrocław SA |
Średnie dzienne maksymalne i minimalne temperatury (°C) dla każdego miesiąca:
Miesiące | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII |
MAX | 3,0 | 2,8 | 6,4 | 9,4 | 15,0 | 18,9 | 19,2 | 19,2 | 16,5 | 12,0 | 5,7 | 3,9 |
MIN | 5,1 | 3,0 | 0,5 | 6,2 | 10,3 | 14,4 | 15,3 | 15,2 | 11,2 | 6,2 | 2,3 | 6,5 |
Pole naziemnego ruchu lotniczego:
płyty postojowe |
Płyta postojowa nr 1: stanowiska 21 – 22 – beton, PCN 58/R/B/W/T.
Płyta postojowa nr 1: stanowiska 23 – 26 – beton, PCN 68/R/B/W/T. Płyta postojowa nr 2 – beton/PCN 60/R/A/W/T Płyta postojowa nr 3 – beton/PCN 68/R/B/W/T. Płyta postojowa nr 4 – beton/PCN 38/R/B/X/T |
drogi kołowania | A1 – 23m, asfaltobeton, PCN 56/F/B/X/T
A2 – 23m, asfaltobeton, PCN 51/F/B/X/T B1 – 38m, asfaltobeton, PCN 60/F/B/X/T B2 – 38m, asfaltobeton, PCN 54/F/B/X/T C – 38m, asfaltobeton, PCN 54/F/B/X/T D1 – 15m, beton, PCN 68/R/B/W/T D4 – 12m, asfalt, PCN 36/F/B/X/T E1 – 14m, asfalt, PCN 36/F/B/X/T E2 – 14m, asfalt, PCN 36/F/B/X/T E3 – 14m, asfalt, PCN 36/F/B/X/T E4 – 14m,asfalt, PCN 36/F/B/X/T TWY „F” – droga kołowania w powietrzu dla śmigłowców HEMS – 6m |
Wzrokowe pomoce nawigacyjne:
światła podejścia | 29 – ALPA-ATA CAT II +oś błyskowa
11 – uproszczony świetlny system podejścia |
światła drogi startowej | 29 – progu, krawędziowe, przyziemienia, osiowe, końca RWY, płaszczyzny do zawracania na THR11 – LIH.
11 – progu, krawędziowe, osiowe, końca RWY – LIH. 11/29 – PAPI 3° |
światła dróg kołowania | krawędziowe, osiowe, poprzeczki zatrzymania, pośredniego miejsca oczekiwania, podświetlane znaki pionowe, wprowadzenia na stanowiska, oznakowania tożsamości stanowisk, linii wjazdu na stanowiska, identyfikacyjnych stanowisk postojowych, światła wyjazdu z płyty do odladzania |
zasilanie rezerwowe | czas przełączenia 0 sek. |
oznakowanie i oświetlenie przeszkód | oznakowanie dzienne i nocne |
oznakowanie dzienne | RWY: progu, strefy przyziemienia, punktu celowania, osi, tożsamości RWY, krawędzi, płaszczyzny do zawracania
TWY: osi, krawędziowe, miejsc oczekiwania przed drogą startową, pośrednich miejsc oczekiwania, znaki nakazu i informacyjne, stanowisk postojowych. |