lata 30 | budowa lotniska na Strachowicach na potrzeby niemieckiego lotnictwa wojskowego, |
luty 1945 | przejęcie lotniska przez wojska radzieckie, |
czerwiec 1945 | rozpoczęcie cywilnej działalności lotniczej wraz z uruchomieniem okrężnego połączenia lotniczego Warszawa – Łódź – Poznań – Wrocław – Katowice – Łódź – Warszawa, |
wiosna 1946 | przeniesienie lotniska cywilnego ze Strachowic na lotnisko trawiaste Gądów Mały oraz uruchomienie połączenia Warszawa – Wrocław – Warszawa z międzylądowaniem w Łodzi a w latach 1948 – 1950 również połączenia Poznań – Wrocław – Katowice, |
1952/1953 | powiększenie i modernizacja Portu Lotniczego Wrocław – Strachowice (budowa betonowego pasa startowego), |
1958 | powrót lotnictwa cywilnego na lotnisko Wrocław – Strachowice, |
1958-1992 | regularne połączenia z Warszawą, Krakowem i Rzeszowem oraz sezonowe połączenia z Gdańskiem, Szczecinem i Koszalinem, |
lipiec 1990 | podjęcie decyzji przez władze miasta i regionu o powołaniu spółki Port Lotniczy Wrocław S.A., |
listopad 1991 | przygotowanie Feasibility Study przez niemiecką firmę AIRCONSULT z Portu Lotniczego Frankfurt nad Menem, określenie optymalnego planu rozbudowy infrastruktury lotniska, |
styczeń 1992 | powołanie aktem notarialnym spółki Port Lotniczy Wrocław S.A., |
sierpień 1992 | otwarcie nowego Terminalu Przylotów, |
grudzień 1992 | przyznanie spółce Port Lotniczy Wrocław S.A. koncesji na podjęcie działalności gospodarczej na terenie portu, |
styczeń 1993 | przejęcie przez Port Lotniczy Wrocław S.A. majątku i pracowników PP „Porty Lotnicze”. Spółka jako jedyny podmiot zarządzający cywilną częścią lotniska, |
styczeń 1993 | uruchomienie pierwszego, międzynarodowego połączenia lotniczego Wrocław – Frankfurt nad Menem, |
maj 1997 | otwarcie nowej Hali Odlotów Międzynarodowych, |
marzec 1998 | rozpoczęcie budowy nowego Terminalu Krajowego, |
listopad 1998 | otwarcie nowego Terminalu Krajowego, |
maj 1999 | otwarcie Terminalu Cargo, |
maj 1999 | zakończenie instalacji Systemu Meteorologicznego (VAISALA), |
czerwiec 1999 | otwarcie zmodernizowanej Hali Przylotów Międzynarodowych, |
styczeń 2000 | otwarcie nowej Strażnicy Lotniskowej Straży Pożarnej, |
listopad 2000 | budowa nowej, trzeciej płyty postojowej, |
luty 2001 | otwarcie nowej wieży kontroli lotów, |
luty 2001 | otwarcie strefy wolnocłowej w hali odlotów międzynarodowych, |
marzec 2005 |
pierwsze połączenie niskokosztowe do Londynu. Początek dynamicznego rozwoju ruchu pasażerskiego. |
6 grudnia 2005 | nadanie Portowi imienia Mikołaja Kopernika i otwarcie nowej części terminalu, |
marzec 2008 | otwarcie nowego terminalu przeznaczonego do obsługi pasażerów podróżujących do krajów non Schengen, |
maj 2009 | Hochtief wybrany generalnym wykonawcą nowego terminalu, |
lipiec 2009 | podpisanie umowy z generalnym wykonawcą nowego terminalu firmą Hochtief, |
sierpień 2009 | rozpoczęcie budowy nowego terminalu, |
marzec 2010 | otwarcie bazy Wizz Aira we Wrocławiu, |
listopad 2010 | budowa nowego terminalu – stan surowy zamknięty, trwają prace wykończeniowe, |
październik 2011 |
ogłoszenie bazy operacyjnej Ryanair we Wrocławiu, |
28 lutego 2012 |
uzyskanie pozwolenia na użytkowanie nowego terminalu, uroczyste otwarcie terminalu, |
11 marca 2012 |
operacyjne otwarcie nowego terminalu, |
Historia