Historia

lata 30 budowa lotniska na Strachowicach na potrzeby niemieckiego lotnictwa wojskowego,
luty 1945 przejęcie lotniska przez wojska radzieckie,
czerwiec 1945 rozpoczęcie cywilnej działalności lotniczej wraz z uruchomieniem okrężnego połączenia lotniczego Warszawa – Łódź – Poznań – Wrocław – Katowice – Łódź – Warszawa,
wiosna 1946 przeniesienie lotniska cywilnego ze Strachowic na lotnisko trawiaste Gądów Mały oraz uruchomienie połączenia Warszawa – Wrocław – Warszawa z międzylądowaniem w Łodzi a w latach 1948 – 1950 również połączenia Poznań – Wrocław – Katowice,
1952/1953 powiększenie i modernizacja Portu Lotniczego Wrocław – Strachowice (budowa betonowego pasa startowego),
1958 powrót lotnictwa cywilnego na lotnisko Wrocław – Strachowice,
1958-1992 regularne połączenia z Warszawą, Krakowem i Rzeszowem oraz sezonowe połączenia z Gdańskiem, Szczecinem i Koszalinem,
lipiec 1990 podjęcie decyzji przez władze miasta i regionu o powołaniu spółki Port Lotniczy Wrocław S.A.,
listopad 1991 przygotowanie Feasibility Study przez niemiecką firmę AIRCONSULT z Portu Lotniczego Frankfurt nad Menem, określenie optymalnego planu rozbudowy infrastruktury lotniska,
styczeń 1992 powołanie aktem notarialnym spółki Port Lotniczy Wrocław S.A.,
sierpień 1992 otwarcie nowego Terminalu Przylotów,
grudzień 1992 przyznanie spółce Port Lotniczy Wrocław S.A. koncesji na podjęcie działalności gospodarczej na terenie portu,
styczeń 1993 przejęcie przez Port Lotniczy Wrocław S.A. majątku i pracowników PP „Porty Lotnicze”. Spółka jako jedyny podmiot zarządzający cywilną częścią lotniska,
styczeń 1993 uruchomienie pierwszego, międzynarodowego połączenia lotniczego Wrocław – Frankfurt nad Menem,
maj 1997 otwarcie nowej Hali Odlotów Międzynarodowych,
marzec 1998 rozpoczęcie budowy nowego Terminalu Krajowego,
listopad 1998 otwarcie nowego Terminalu Krajowego,
maj 1999 otwarcie Terminalu Cargo,
maj 1999 zakończenie instalacji Systemu Meteorologicznego (VAISALA),
czerwiec 1999 otwarcie zmodernizowanej Hali Przylotów Międzynarodowych,
styczeń 2000 otwarcie nowej Strażnicy Lotniskowej Straży Pożarnej,
listopad 2000 budowa nowej, trzeciej płyty postojowej,
luty 2001 otwarcie nowej wieży kontroli lotów,
luty 2001 otwarcie strefy wolnocłowej w hali odlotów międzynarodowych,
marzec 2005
pierwsze połączenie niskokosztowe do Londynu. Początek dynamicznego rozwoju ruchu pasażerskiego.
6 grudnia 2005 nadanie Portowi imienia Mikołaja Kopernika i otwarcie nowej części terminalu,
marzec 2008 otwarcie nowego terminalu przeznaczonego do obsługi pasażerów podróżujących do krajów non Schengen,
maj 2009 Hochtief wybrany generalnym wykonawcą nowego terminalu,
lipiec 2009 podpisanie umowy z generalnym wykonawcą nowego terminalu firmą Hochtief,
sierpień 2009 rozpoczęcie budowy nowego terminalu,
marzec 2010 otwarcie bazy Wizz Aira we Wrocławiu,
listopad 2010 budowa nowego terminalu – stan surowy zamknięty, trwają prace wykończeniowe,
październik 2011
ogłoszenie bazy operacyjnej Ryanair we Wrocławiu,
28 lutego 2012
uzyskanie pozwolenia na użytkowanie nowego terminalu, uroczyste otwarcie terminalu,
11 marca 2012
operacyjne otwarcie nowego terminalu,