Nowe procedury obsługi pasażerów na lotnisku


W związku z aktualną sytuacją epidemiczną na świecie, na lotniskach wprowadzane są nowe procedury obsługi pasażerów. Priorytetem jest oczywiście zdrowie i bezpieczeństwo podróżnych oraz obsługi, dlatego zarówno porty lotnicze, jak i linie lotnicze dostosowują się do nowych regulacji. Co to oznacza dla pasażera?

Oto zasady, które obowiązują od 1 czerwca, m.in. na wrocławskim lotnisku:

  • do terminalu będą mogły wejść tylko osoby z założonymi maseczkami, osłaniającymi nos i usta. Maseczki będą dostępne również odpłatnie na lotnisku, przy wejściu.
  • przed wejściem do terminalu wszyscy pasażerowie będą podlegali obowiązkowemu badaniu temperatury ciała.    Na wrocławskim lotnisku temperatura mierzona jest metodą bezdotykową, przy użyciu termowizji oraz bezdotykowych termometrów. Osoby z objawami COVID-19 (temperatura ciała 38 stopni i powyżej, uporczywy kaszel, trudności w oddychaniu lub inne objawy grypopodobne) podlegają dwukrotnemu pomiarowi temperatury w tzw. kabinie oceny zdrowia pasażerów (zlokalizowana tuż obok wejścia), a w przypadku potwierdzenia objawów choroby COVID-19, osoba taka zgodnie z nowymi przepisami nie zostanie wpuszczona do terminalu i nie będzie mogła odbyć podróży na pokładzie samolotu,
  • na całym lotnisku obowiązuje zasada dystansu społecznego, tj. zachowanie odległości min. 1,5 metra – dotyczy to m.in. miejsc oczekiwania na odprawę biletowo-bagażową, kontroli bezpieczeństwa oraz boardingu,
  • zachowanie dystansu oraz dezynfekcja rąk będą obowiązywały również w sklepach lotniskowych, barach i restauracjach,
  • pasażerowie będą zachęcani do częstego mycia i dezynfekcji rąk. Stacje sanitarne będą dostępne dla wszystkich w widocznych miejscach w terminalu, m.in. przy wejściu, przy toaletach, po kontroli bezpieczeństwa, a także dla pasażerów przylatujących,
  • tymczasowo nieczynny będzie plac zabaw dla dzieci w hali odlotów

Aby każdy mógł czuć się u nas bezpiecznie, będziemy wymagać od pasażerów dostosowania się do powyższych zasad i zrobimy wszystko, by zapewnić najwyższe standardy, m.in.:

  • nasi pracownicy będą wyposażeni w maseczki lub/i przyłbice,
  • wszystkie pomieszczenia w terminalu oraz wszelkie powierzchnie dostępne dla pasażerów będą regularnie dezynfekowane,
  • wszelkie płatności będą realizowane bezgotówkowo.

Życzymy wszystkim bezpiecznej i szczęśliwej podróży!


Powrót do aktualności | Drukuj stronę