PRZYDATNE INFORMACJE


Poniżej zamieszczamy przydatne informacje, linki do stron internetowych, na których linie lotnicze zamieszczają instrukcje dotyczące postępowania w przypadku odwołanego rejsu oraz informacje o dostępnych odlotach.

Ryanair

Przewoźnik zaleca swoim pasażerom wypełnienie formularza zwrotu pieniędzy ONLINE

  • Pasażerowie, którzy mieli podróżować w marcu/kwietniu mogą bezpłatnie zmienić datę oraz kierunek zarezerwowanego lotu (uwaga: za darmo można zmienić tylko pierwotny kierunek połączenia).
  • W przypadku zmiany destynacji na kierunek, którego cena jest droższa, pasażer ma obowiązek dopłacić różnicę w cenie.
  • Nie można zmienić daty odwołanego rejsu na kwietniową.
  • Możliwość anulowania/zwrotu pieniędzy za bilet dotyczy tylko tych pasażerów, których loty zostały odwołane. O odwołanych połączeniach przewoźnik informuje za pomocą SMS-ów i e-maili.
  • Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.

Link do czatu, formularz zwrotu pieniędzy:
https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne-informacje/kontakt
Informacje dotyczące zwrotu kosztów, iInformacje o odwołanych rejsach:
https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne-informacje/coronavirus-covid-19?fbclid=IwAR0X8lSsI6cCrD1_QtmzBIqfpYI-Y7Kv0hjlUObth0-LZoPIG0QC2kOcssw

Wizz Air

  • Przewoźnik zwraca pełną kwotę płatności za anulowaną rezerwacją (tj. całkowitą opłatę) na konto WIZZ pasażera (w przypadku pierwszego lotu i, w stosownych przypadkach lotu powrotnego) dodatkowe + 20% jako bonus w postaci kredytu na koncie WIZZ. Po przesłaniu kredyt będzie do dyspozycji pasażera przez dwa lata. Kredyt można wykorzystać do zakupu dowolnych lotów / usług Wizz Air w ciągu najbliższych dwóch lat.
  • Istnieje również opcja zwrotu środków przelewem bankowym lub na rachunek karty (zamiast kredytu na koncie WIZZ). W takim przypadku należy pamiętać, że wcześniej wspomniane dodatkowe 20% nie zostanie wypłacone. W ciągu dwóch tygodni przewoźnik wyśle pasażerom dodatkowy e-mail ze wszystkimi niezbędnymi instrukcjami i szczegółami dotyczącymi zwrotu 100% kosztów.
  • Wizz Air poinformował, że wraz z wprowadzeniem automatycznego procesu zwrotów, najpóźniej do 14 kwietnia 2020 roku, zostanie tymczasowo wyłączona rejestracja reklamacji online.
  • Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.

Wiecej informacji:
https://wizzair.com/en-gb/latest-travel-information?fbclid=IwAR1K17eGQHOQUJU5mvmBNh3VRczhWYmwn_r7_8m0_WjtQ4ZBKNhChGXtZ-A

PLL LOT

Procedura zmian i zwrotu biletów:
https://www.lot.com/pl/pl/procedura-zmian-zwrotow-biletow
#LOTdoDomu – jak wrócić do Polski samolotem:
https://www.lot.com/pl/pl/lot-do-domu
Uwaga. Na stronie https://www.lot.com/pl/pl/ jest możliwość zakupu biletu na pojedyncze wyloty Warszawy  (m.in. do Wielkiej Brytanii)
Elastyczna zmiana rezerwacji:
https://www.lot.com/pl/pl/elastyczna-zmiana-rezerwacji-lot
Najczęściej zadawane pytania:
https://www.lot.com/pl/pl/koronawirus-najczesciej-zadawane-pytania
Informacje dla podróżujących do Polski:
https://www.lot.com/pl/pl/informacje-dla-podrozujacych-do-polski
Procedury wjazdowe wybranych krajów:
https://www.lot.com/pl/pl/procedury-wjazdowe-wybranych-krajow

KLM

Zmiana rezerwacji:
https://www.klm.pl/trip
Więcej informacji:
https://www.klm.com/travel/pl_pl/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/index.htm
https://news.klm.com/?h=1&t=corona

LUFTHANSA

Informacje dotyczące zmiany rezerwacji:
https://www.lufthansa.com/xx/en/flight-information#booking

SAS

Informacje o odwołanych lotach, zwrot kosztów, zmiana rezerwacji:
https://www.flysas.com/en/traffic-information/message/canceled-flights/
Formularz zwrotu kosztów:
https://www.flysas.com/pl-en/customer-service/cancellation-refund/

EUROWINGS

Zmiana rezerwacji:
https://www.eurowings.com/en/information/news-help/information-coronavirus.html#Umbuchungskonditionen
Informacja o odwołanych lotach:
https://www.eurowings.com/en/information/at-the-airport/flight-status.html
Więcej informacji:
https://www.eurowings.com/en/information/news-help/information-coronavirus.html#FAQ

AIR FRANCE

Zmiana rezerwacji:
https://wwws.airfrance.pl/pl/trip
Więcej informacji:
https://www.airfrance.pl/PL/pl/common/page_flottante/hp/news-air-traffic-air-france.htm?_ga=2.45656993.462693558.1584522198-1291227954.1584522198

SWISS

Najczęściej zadawane pytania:
https://www.swiss.com/ch/EN/various/faq-rebooking-coronavirus
Informacja o odwołanych lotach:
https://www.swiss.com/ch/EN/book/flight-information/arrivals-and-departures
Zalecany kontakt:
https://www.swiss.com/ch/EN/customer-support/service-center


Powrót do aktualności | Drukuj stronę