Mamy nowy rekord


Ponad 3,5 miliona – tyle pasażerów w 2019 roku obsłużyło wrocławskie lotnisko. To nowy rekord, bo od zeszłego roku w Porcie Lotniczym Wrocław przybyło blisko 200 tys. podróżnych.

W 2019 roku pobiliśmy zeszłoroczny rekord i obsłużyliśmy 3 mln 548 tys. pasażerów, czyli o 6 proc. więcej niż w roku 2018. Jak mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław, lotnisko liczyło się z nowym rekordem. – Utrzymujemy stabilne tempo wzrostu. Cieszy również, że równomiernie rozwijają się wszystkie segmenty ruchu, a przewoźnicy systematycznie otwierają nowe połączenia – mówi Dariusz Kuś i dodaje, że w maju 2019 roku we Wrocławiu zadebiutował nowy przewoźnik – KLM, jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie, który zainaugurował loty z Wrocławia do Amsterdamu.

Pasażerowie z Wrocławia latają więcej i częściej, o czym świadczy wzrost liczby podróżnych zarówno w segmencie przewoźników sieciowych, tanich linii lotniczych, jak i linii czarterowych. 11,4 proc. to wzrost odnotowany właśnie przez przewoźników sieciowych na trasach międzynarodowych. Największą popularnością cieszyło się Monachium i Frankfurt (Lufthansa) oraz lotnisko Charlesa de Gaulle’a w Paryżu (Air France). Hitem okazał się również Amsterdam, gdzie od maja 2019 można polecieć z nowym przewoźnikiem – liniami lotniczymi KLM.

Wzrost odnotowały również tanie linie lotnicze, które w porównaniu do 2018 roku obsłużyły o 2,2 mln pasażerów więcej (3 proc. wzrostu). Warto zauważyć, że na trasach obsługiwanych przez przewoźników niskokosztowych w samolotach zajętych było średnio ok. 90 proc. miejsc.

Duży sukces odniosły także linie czarterowe, które w 2019 roku obsłużyły 542 tys. pasażerów, co oznacza wzrost aż o 11,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem (rekordowy wynik na tle rynku). Największym powodzeniem cieszyły się kierunki takie jak Turcja, Zanzibar i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Rok 2019 to nie tylko sukces frekwencyjny. Ważnym wydarzeniem było uruchomienie w marcu lotniskowego chatbota, pierwszego takiego wirtualnego asystenta pasażera w Polsce. Nasz chatbot został finalistą ogólnopolskiego konkursu Dobry Wzór, w którym wyróżnione są projekty innowacyjne, funkcjonalne i dobrze zaprojektowane. Na co dzień odpowiada on na setki pytań podróżnych dotyczących statusu lotów, bagażu czy parkingu.

Dodatkowo w grudniu 2019 roku powitaliśmy 20-milionowego pasażera, licząc od otwarcia obecnego, nowoczesnego terminalu w marcu 2012 roku.


Powrót do informacji prasowych | Drukuj stronę