Chatbot „Port Lotniczy Wrocław”


Wrocławskie lotnisko jako pierwsze w Polsce uruchomiło chatbot – bardzo pomocny wirtualny przewodnik na smartfony, ułatwiający planowanie podróży i poruszanie się po lotnisku.

Do korzystania z chatbota wystarczy mieć na telefonie aplikację Messenger. Wpisujemy: Port Lotniczy Wrocław, wita nas sympatyczny avatar lotniska. Co potrafi chatbot? Wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła bardzo przydatne powiadomienia o statusie naszego lotu, znajduje transport lub miejsce parkingowe, podpowiada, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę.

- Jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Chatbot to użyteczne, bardzo praktyczne narzędzie, ponieważ wszystkie informacje znajdują się tu w jednym miejscu i są łatwo dostępne poprzez urządzenia mobilne, z których korzysta już zdecydowana większość pasażerów – dodaje.

Chatbot odpowiada w sumie na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów. Ta rozbudowana lista została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. Ponadto chatbot ułatwia zaplanowanie podróży, ponieważ dysponuje wyszukiwarką połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem. Dzięki temu można szybko porównać ceny i od razu kupić bilet na wybrany rejs.


Powrót do informacji prasowych | Drukuj stronę