Newsletter nr 35 – marzec 2011


Port Lotniczy Wrocław S.A. – Biuro Prasowe
54-530 Wrocław,
ul. Skarżyńskiego 36
tel. (071) 35-81-100
e-mail: marketing@airport.wroclaw.pl
Copernicus Airport Wroclaw
Cztery razy w tygodniu do Kopenhagi

Już można rezerwować bilety na trasie Wrocław-Kopenhaga. Nowe połączenie otworzyła linia lotnicza SAS. Pierwszy lot z wrocławskich Strachowic do stolicy Danii zaplanowany jest na 2 maja.

Pierwsze połączenie obsłuży najnowocześniejszy samolot floty SAS, CRJ900. Później na trasie latać będą także 50-miejscowe samoloty odrzutowe CRJ200. - To prestiżowy przewoźnik oraz bardzo ważny kierunek dla Wrocławia i Dolnego Śląska pod względem gospodarczym, tym bardziej cieszy nas ta nowość w letnim rozkładzie lotów – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. W mieście i regionie zainwestowały takie skandynawskie koncerny jak, Nokia Siemens, Volvo, Electrolux, Fortum czy Tieto.

Otwierane w maju połączenie z Kopenhagą to nie tylko dogodna komunikacja z Danią i całą Skandynawią, ale także z wieloma innymi miejscami na świecie. Kopenhaga Kastrup to bowiem jeden z najważniejszych w Europie portów przesiadkowych. Rejsy Wrocław-Kopenhaga będą odbywały się cztery razy w tygodniu - w poniedziałki, środy, piątki i niedziele.

Ryanair świętuje we Wrocławiu

Wrocław przywita dziś trzymilionowego pasażera linii Ryanair. Irlandzki przewoźnik 6 lat temu uruchomił swoje pierwsze połączenie w Polsce. Były to codzienne rejsy z wrocławskiego lotniska do Londynu Stansted.

Ryanair rozpoczął działalność w Polsce po tym, jak nasz kraj wszedł do Unii Europejskiej, a tamtejsze rynki pracy otworzyły się na pracowników z Polski. Pierwszym miastem, które zdobyło wtedy tanie połączenie lotnicze tego przewoźnika był Wrocław. – To był początek dynamicznego rozwoju – podkreśla Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Między innymi dzięki temu, że Ryanair zobaczył tutaj potencjał, zwiększyliśmy w ciągu 5 lat pięciokrotnie liczbę obsługiwanych pasażerów – dodaje.

Dziś, po 6 latach Ryanair oficjalnie wita na Strachowicach trzymilionowego pasażera. - Wrocław to dla nas jedno z najważniejszych miast w Polsce – mówi Katarzyna Gaborec, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu linii Ryanair dla Europy Środkowo-Wschodniej. – Tutaj zaczynał się nasz biznes w Polsce, tutaj notujemy także satysfakcjonujące wzrosty – dodaje. W ubiegłym rekordowym dla wrocławskiego lotniska roku Ryanair przewiózł prawie 8% pasażerów więcej niż w 2009 roku. Największym powodzeniem wciąż cieszą się rejsy do Londynu, ale systematycznie rośnie zainteresowanie kierunkami południowymi, takimi jak Alicante czy Rzym. W tej chwili przewoźnik oferuje loty z Wrocławia do 17 europejskich portów. Z jednego z nich do Wrocławia przyleci dziś pasażer nr 3 000 000. Ze specjalnymi atrakcjami czekać będą na niego przedstawiciele linii lotniczej oraz władze Portu Lotniczego Wrocław.

Mechaniczny krab posprząta lotnisko

Odśnieża, czyści, zamiata, a do tego potrafi jeździć bokiem – na wrocławskim lotnisku pracę rozpoczął mechaniczny krab. Specjalistyczny pojazd marki Boschung przyjechał na Strachowice ze Szwajcarii.

Pojazd potocznie zwany krabem może poruszać się bokiem za sprawą trzech skrętnych osi. Dzięki swej niezwykłej mobilności kompaktowy pojazd jest w stanie pracować na najmniejszych nawet powierzchniach. – Będzie wykorzystywany na przykład do odśnieżania i oczyszczania przestrzeni między samolotami – mówi Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. – Znajdzie także ważne zastosowanie po otwarciu nowego terminalu, będzie pracował m.in. w okolicach rękawów, klatek schodowych i dróg transportowych.

Szwajcarskie urządzenie to jedna z dwóch maszyn, które właśnie przyjechały na Strachowice. Wrocławskie lotnisko wyposażyło się także w nowy zestaw do odśnieżania skandynawskiej firmy Overaasen. Specjalistyczny pojazd ma dwa razy większy zasięg, niż maszyny używane dotychczas do oczyszczania pasa startowego we Wrocławiu. Podczas jednego przejazdu jest w stanie odśnieżyć pas o szerokości 5,5 m. Na razie na lotnisku pracuje jeden nowy zestaw, drugi zostanie dostarczony jesienią tego roku, kiedy pracę rozpocznie nowy terminal. Doposażenie parku maszynowego wrocławskiego lotniska kosztowało 7 mln zł.

Strefa VIP nowego terminalu

Gdzie zaparkuje, jak się odprawi i gdzie będzie czekał na samolot – dowiedz się, jak w nowym terminalu będzie obsługiwany pasażer typu Very Important Person.

Specjalny parking, oddzielne wejście, dedykowana strefa z salami konferencyjną oraz dla mediów – wszystko to czekać będzie na VIP-ów w nowym terminalu wrocławskiego lotniska, który jesienią tego roku rozpocznie pracę.

Dla gości specjalnych przeznaczono parking na ponad 80 miejsc postojowych, położony bezpośrednio przy zachodnim skrzydle terminalu. Pasażerowie VIP wejdą do budynku odrębnym wejściem, wyposażonym w obrotowe drzwi. Trafią do poczekalni, w której przejdą odprawę biletowo-bagażową. – Bagaż rejestrowany gości specjalnych VIP będzie oddzielnie kontrolowany i ręcznie przenoszony do bagażowni – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. Dla VIP-ów utworzono także wydzielony punkt kontroli bezpieczeństwa, przy którym do ich dyspozycji będą m.in. pracownicy Urzędu Celnego.

Strefa przedodlotowa VIP to powierzchnia prawie 200 mkw., która zostanie zaaranżowana tak, aby pasażer mógł w bardzo komfortowych warunkach oczekiwać na swój lot. Napoje i posiłki gościom specjalnym zaserwuje znajdujący się tam bar. W części VIP działać będzie także sala konferencyjna na 40 miejsc z możliwością tłumaczeń symultanicznych. Oddzielną salę przeznaczono także dla mediów.

Serwis VIP będzie dostępny odpłatnie dla wszystkich zainteresowanych.



Dołącz do nas na portalu FACEBOOK
© 2010 Port Lotniczy Wrocław S.A., Biuro Prasowe 54-530 Wrocław, ul. Skarżyńskiego 36.

Archiwum newslettera