Newsletter nr 30 – grudzień 2010


Port Lotniczy Wrocław S.A. – Biuro Prasowe
54-530 Wrocław,
ul. Skarżyńskiego 36
tel. (071) 35-81-100
e-mail: marketing@airport.wroclaw.pl
Copernicus Airport Wroclaw
Pirotechniczny robot na lotnisku we Wrocławiu

Ma na imię Allen (Allenvanguard) i rozpoczął pracę w zastępach pirotechnicznych straży
granicznej na wrocławskim lotnisku. Specjalistyczny robot to kolejna inwestycja w bezpieczeństwo w Porcie Lotniczym Wrocław.

Już nie tylko na amerykańskich filmach,
ale także na wrocławskim lotnisku można oglądać najwyższej klasy robota podczas akcji pirotechnicznych.
Sprzęt w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012TM kupiła straż graniczna. Maszyna, która wraz z wyposażeniem kosztowała ok. 700 tys. zł, będzie pomagać w szybkiej i sprawnej kontroli podejrzanych bagaży i innych przedmiotów pozostawianych bez opieki na wrocławskim lotnisku. – Musimy reagować na wszelkie podejrzane pakunki, takie są wymogi bezpieczeństwa w portach lotniczych – mówi kapitan Beata Kreft, rzecznik Komendanta Sudeckiego Oddziału Straży Granicznej.

Allen, wyposażony w wyrzutnik pirotechniczny, jest w stanie zneutralizować kontrolowany przedmiot. Wcześniej przekaże do pirotechników obraz obiektu za sprawą trzech kamer, a także w razie konieczności przy pomocy wysięgnika teleskopowego przeniesie go do stacjonarnego urządzenia rentgenowskiego, które prześwietli podejrzany pakunek. – Robot jest w stanie niemal całkowicie zastąpić funkcjonariusza, co jest szczególnie ważne podczas pracy w ekstremalnych warunkach – podkreśla Beata Kreft. Urządzenie może służyć także za taran, ponieważ na wyposażeniu ma zestaw wyważeniowy. Dodatkowo dla ochrony posługuje się tarczą balistyczną. Specjalistyczne wyposażenie to kolejna inwestycja w bezpieczeństwo na wrocławskim lotnisku.

Praca wre, terminal już stoi

Dwanaście miesięcy wystarczyło, by na ukończonych w styczniu fundamentach stanęła bryła nowego terminalu. Lotnisko na Strachowicach rozbudowuje się zgodnie z planem, a w środku terminalu trwają już prace wykończeniowe.

Harmonogram tegorocznych prac zapełnił cały kalendarz 2010 roku. Najpierw, zimą i wiosną, budowano 4 kondygnacje budynku, podtrzymywane przez ogromne, stalowe słupy. Dopiero na nich można było kłaść dach i obudowywać fasadę, która powstawała w lipcu ze specjalnego, odpornego na przenikanie temperatur i maksymalnie przepuszczającego światło szkła. We wrześniu rozpoczęły się prace wykończeniowe, a dwa miesiące później – montaż
„serca terminalu”, czyli systemu bagażowego oraz kontroli bezpieczeństwa.

330 tys. m3 kubatury, 2 tys. ton stali, wykorzystanej do postawienia konstrukcji, 19 tys. m2 dachu, 11,5 tys. m2 szkła – to liczby, które mówią same za siebie: wrocławski terminal będzie jednym z największych tego typu obiektów w Polsce.

- Nie minie kolejny rok, gdy terminal będzie już w pełni służyć pasażerom, bo jego otwarcie planowane jest na jesień 2011 roku – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. Już wiosną przyszłego roku rozpocznie się ostatni etap przed wielkim otwarciem: rozruch terminalu, podczas którego obiekt będzie certyfikowany, m.in. pod względem bezpieczeństwa.

W Nowy Rok przez Europę

Szalona sylwestrowa zabawa w Paryżu? Noworoczne białe szaleństwo w Oslo? Wrocławskie lotnisko zaprasza do spędzenia ostatniej nocy 2010 roku w pięknych miastach Europy – niedrogo, za to z pomysłem.

Do wyboru, do koloru – wśród lotniczych połączeń z Wrocławia można przebierać do woli. Zapaleni narciarze, którzy nad taneczny parkiet
przedkładają wyciągi i stoki, chętnie kupują bilety do Oslo czy Mediolanu. Ci, którzy oprócz imprezy chcieliby jeszcze coś pozwiedzać, mogą wybierać spośród lotów do Paryża, Brukseli czy Amsterdamu (lot do Eindhoven).

Zainteresowanie sylwestrowymi wyjazdami jest spore i trzeba się spieszyć, aby upolować bilet w korzystnej cenie. Teraz jeszcze można kupić na przykład bilet na lot 30 grudnia do Paryża i powrót 1 stycznia. Za podróż w obie strony zapłacimy 350 zł z bagażem podręcznym.

Trudniej, choć nie jest to niemożliwe, będzie zdobyć miejsce na loty w kierunku Wysp Brytyjskich. – Przed Sylwestrem wiele osób wraca od rodzin do Londynu czy Dublina, gdzie na co dzień pracuje – tłumaczy Tomasz Lenart z Portu Lotniczego Wrocław. – Stąd zwiększony ruch na tych trasach, mimo uruchomienia dodatkowych połączeń, m.in. do Londynu, Doncaster, Cork, Liverpoolu, Dublina, East Midlands, Bristolu i Glasgow.

Do 7 stycznia częściej kursują także samoloty do Paryża, Eindhoven, Brukseli i Düsseldorfu.

Wesołych Świąt!


Dołącz do nas na portalu FACEBOOK
© 2010 Port Lotniczy Wrocław S.A., Biuro Prasowe 54-530 Wrocław, ul. Skarżyńskiego 36.

Archiwum newslettera