Newsletter nr 29 – grudzień 2010


Port Lotniczy Wrocław S.A. – Biuro Prasowe
54-530 Wrocław,
ul. Skarżyńskiego 36
tel. (071) 35-81-100
e-mail: marketing@airport.wroclaw.pl
Copernicus Airport Wroclaw
Elektroniczny system będzie strzegł lotniska

Bariery mikrofalowe i na podczerwień, kamery z systemem analizy ruchu oraz radary penetrujące teren – wokół wrocławskiego lotniska powstanie elektroniczny system ochrony. Port Lotniczy Wrocław wybrał wykonawcę inwestycji, dofinansowanej przez Unię Europejską.

Firma Elektrotim SA zamontuje system ochrony na ogrodzeniu mierzącym w sumie 10 kilometrów. Od strony południowej będzie ono monitorowane przez bariery mikrofalowe oraz urządzenia na podczerwień, zsynchronizowane z systemem kamer. Pozostałą część ogrodzenia ochroni system radarów i kamer termowizyjnych. W okolicy budowanego nowego t erminalu ogrodzenie będzie miało wysokość 10 metrów wysokości – jego zadanie to ochrona płyty postojowej samolotów.

Lotnisko wykorzysta system nie tylko do zabezpieczenia swoich granic, ale także do kontroli pola naziemnego ruchu lotniczego i płyt postojowych. -  To oznacza, że radary będą wykrywać wszelkie pojazdy, osoby czy zwierzynę na tym terenie. Kamery termowizyjne dadzą obraz wykrytych obiektów nawet nocą - mówi Marek Szczelina, pełnomocnik ds. bezpieczeństwa Portu Lotniczego Wrocław. Taki dozór obejmie teren o powierzchni prawie 400 hektarów. Elektroniczny system ochrony ma być gotowy wiosną 2011 roku.

Tak odśnieżamy!

Odrzuca śnieg nawet na odległość 60 metrów – specjalny pług wirnikowy pomaga w odśnieżaniu drogi startowej na wrocławskim lotnisku. Tak zwany rotor to jedna z maszyn walczących ze śniegiem na Strachowicach. Lotnisko jest w stanie oczyścić zasypany śniegiem pas startowy w ciągu 20 minut.

Droga startowa we Wrocławiu ma długość 2,5 kilometra i szerokość 60 metrów. Mimo ataku zimy musi być cały czas w idealnym stanie – dzięki temu samoloty ze Strachowic mogą startować bez problemów. Nad czystością pasa startowego pracują ludzie i specjalistyczny sprzęt. Nawierzchnia jest czarna jak węgiel dzięki czterem zestawom do odśnieżania – każdy z nich składa się z pługu i oczyszczarki lotniskowej. - Pojedyncza maszyna jest w stanie odśnieżać jednorazowo pas o szerokości 3,5 metra - mówi Tomasz Skóra z Portu Lotniczego Wrocław.

Oprócz zestawów odśnieżających ze śniegiem na lotnisku walczy tzw. rotor. To dzięki niemu wzdłuż drogi startowej nie tworzą się zaspy. Pług wirnikowy po prostu odrzuca zepchnięty przez pługi śnieg na odległość 60 metrów. W efekcie przygotowanie pasa startowego wraz z systemem oświetlenia na potrzeby operacji lotniczych trwa na Strachowicach około 20 minut.

Wrocław ma nowe połączenie czarterowe

Gdzie urodził się Jezus, gdzie przemienił wodę w wino, gdzie w końcu doszło do dramatycznych wydarzeń związanych z jego Śmiercią i Zmartwychwstaniem? Miesiąc po Bożym Narodzeniu będzie można polecieć z Wrocławia do Ziemi Świętej i zobaczyć wszystkie te miejsca na własne oczy. Pod koniec stycznia samoloty czarterowe zaczną latać do Tel Awiwu.

Do Tel Awiwu będzie można polecieć z Wrocławia w każdą sobotę. Ponieważ jest to połączenie czarterowe, lot wraz z wycieczką sprzedają biura podróży. Pierwszy rejs zaplanowano na 29 stycznia 2011 roku. Pielgrzymka do Ziemi Świętej przewiduje między innymi wizytę w Betlejem, Jerozolimie i Kanie Galilejskiej. Pobyt w kolebce kultury chrześcijańskiej, a także miejscach kultu judaizmu i islamu potrwa tydzień. Połączenie czarterowe Wrocław – Tel Awiw uruchamia linia lotnicza Sun D’or. Samoloty ze Strachowic do Izraela będą odlatywać ze Strachowic w soboty o 5.40. Lot na trasie Wrocław-Tel Awiw trwa 4,5 godziny.

W sezonie zimowym 6 razy w tygodniu samoloty czarterowe wożą turystów z Wrocławia do Egiptu. Dostępne są dwa kierunki: Hurghada i Sharm El Sheikh.

Inwazja Mikołajów na lotnisku

Podwójny powód do świętowania. Wrocławskie lotnisko w Dniu Świętego Mikołaja obchodziło też imieniny. Mikołajów można było spotkać na płycie lotniska i w terminalu.

Port Lotniczy imienia Mikołaja Kopernika tradycyjnie świętuje imieniny w dniu patrona lotniska. Jak było w tym roku? Mikołajowie pełnili przede wszystkim funkcje koordynatorów ruchu lotniczego. - Marszałkowie, ustawiający na co dzień samoloty na płycie, ubrani byli w czerwone stroje, zupełnie jakby przylecieli do nas z Bieguna Północnego. To był niecodzienny widok – relacjonuje Monika Półtorzycka, specjalista ds. marketingu Portu Lotniczego Wrocław. Mikołajowie witali też podróżnych na płycie lotniska. Zaskoczeni pasażerowie dostawali słodycze, a dzieciom dodatkowo wręczano „odlotowe” maskotki w kształcie samolotów. Mikołajowie obdarowywali też pilotów i stewardessy, a na płycie lotniska można było sobie zrobić pamiątkowe zdjęcie.

To nie koniec atrakcji. Mikołajowie pracowali też wewnątrz terminalu. Czerwone czapki nosili pracownicy lotniska zajmujący się odprawą pasażerów, kontrolą bezpieczeństwa oraz kasjerzy lotniskowi. W dniu święta wszystkich Mikołajów na terenie lotniska imienia Mikołaja Kopernika panowała prawdziwie świąteczna atmosfera.



Dołącz do nas na portalu FACEBOOK
© 2010 Port Lotniczy Wrocław S.A., Biuro Prasowe 54-530 Wrocław, ul. Skarżyńskiego 36.

Archiwum newslettera