Newsletter nr 13 – kwiecień 2010


Port Lotniczy Wrocław S.A. – Biuro Prasowe 

54-530 Wrocław,
ul. Skarżyńskiego 36

tel. (071) 35-81-100

e-mail: marketing@airport.wroclaw.pl

Wieści z budowy nowego terminalu

Nowy terminal ze stali

Już jest! Na wrocławskie lotnisko przywiozło go kilkanaście tirów.
Gigantyczny dźwig gąsienicowy o wadze 275 ton i wysokości 60 m został zmontowany i będzie pracował przy budowie terminalu. Drugi kolos – prawie dwa razy cięższy – w drodze. Oba będą montować konstrukcję stalową budynku odpraw pasażerskich.

Sześćdziesięciometrowy dźwig transportowało w częściach do Wrocławia kilkanaście tirów, a montaż kolosa o masie 275 ton trwał kilka dni. Na wrocławskie lotnisko przywieziony zostanie teraz drugi dźwig gąsienicowy – o masie 500 ton. Gigantyczne maszyny do zadań specjalnych będą pracować na placu budowy przy montażu konstrukcji stalowej o wadze 2 tysięcy ton.

Na plac budowy etapami trafiać będą duże jej elementy, a ekipy budowlane zajmą się spawaniem i łączeniem poszczególnych fragmentów.- Niektóre części będą miały imponujące rozmiary: na przykład prawie dwudziestometrowe słupy stalowe podtrzymujące konstrukcję dachu, widoczne wewnątrz terminalu w hali przylotów i odlotów - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu w Porcie Lotniczym Wrocław. Pierwsze elementy, wyprodukowane w hucie, już zostały przewiezione na lotnisko we Wrocławiu.

Nowy terminal ma być gotowy wiosną 2011 roku. Kilka miesięcy potrwają przygotowania lotniska do uruchomienia obsługi pasażerskiej. Według planu otwarcie nastąpi we wrześniu 2011 roku.

Latam z Wrocławia

Wrocławskie lotnisko pyłoodporne

W marcu Port Lotniczy odprawił o 20% pasażerów więcej niż przed rokiem.
W całym pierwszym kwartale 2010 roku zanotował dziesięcioprocentowy wzrost.
Erupcja wulkanu Eyjafjallajökul w połowie kwietnia wstrzymała na kilka dni dynamiczny rozwój ruchu pasażerskiego. Jak bardzo?

Zamknięcie przestrzeni powietrznej nad Europą przyniosło straty
całej branży lotniczej, ale Port Lotniczy Wrocław dzięki dobrym wynikom w pierwszym kwartale i tak wciąż jest na plusie w porównaniu do wyników z ubiegłego roku. Bardzo dynamicznie w pierwszych miesiącach roku rozwijało się połączenie Wrocław-Warszawa. Ruch pasażerski na tej trasie wzrósł o 27% w porównaniu do sytuacji sprzed roku. O blisko 30% wzrósł ruch do krajów Europy kontynentalnej. Jednocześnie rosło zainteresowanie lotami do Wielkiej Brytanii (wzrost na poziomie prawie 11,5%)

- To nie jest tak, że dzielimy tort z napisem „Ruch pasażerski” pomiędzy poszczególne destynacje i gdy jeden kierunek zdobywa większy kawałek, inny musi zadowolić się mniejszym. Ten tort cały zwiększa swoją średnicę, od stycznia do marca urósł o jedną dziesiątą w odniesieniu do 2009 roku. Mimo erupcji islandzkiego wulkanu wciąż jest większy niż w rekordowym dla nas dotąd roku 2008 - tłumaczy Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Rewolucyjną zmianę ma na koncie Wizz Air. Dzięki otwarciu bazy operacyjnej we Wrocławiu i uruchomieniu nowych połączeń węgierska linia przewiozła w pierwszym kwartale 180% więcej pasażerów niż rok temu. Wygląda więc na to, że pomimo wulkanicznego pyłu niebo nad wrocławskim Portem Lotniczym wciąż jest pogodne.


Nie ma tego złego…

Przerwa w lotach spowodowana wybuchem wulkanu na Islandii przyniosła także pewne korzyści. Wrocławski Port Lotniczy wykorzystał ten czas na wykonanie napraw i przyspieszył remonty, które podczas normalnej pracy lotniska nie mogłyby być wykonywane w takim tempie.

W czasie przerwy w obsłudze samolotów, spowodowanej aktywnością islandzkiego wulkanu, na wrocławskim lotnisku udało się wykonać wszystkie naprawy pasa startowego, zaplanowane do końca lata. Wykoszona została okolica drogi startowej, zastosowano też opryski. Port przyspieszył przebudowę wjazdu na parking lotniskowy. Podczas przerwy zdecydowano się także umyć całą szklaną fasadę terminalu.

- Lotnisko jest teraz przygotowane na zwiększony ruch w letnim okresie - mówi Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław - Wykonanie tych wszystkich prac jednocześnie i w tak krótkim terminie to także oszczędności, które pozwalają złagodzić negatywne efekty przestoju - dodaje.

Wrocław – portowe miasto

Z Wrocławia na wakacje

Otwierają się nowe możliwości wakacyjnych podróży. Od 12 czerwca z linią WizzAir polecimy do Bourgas w Bułgarii, a od 25 czerwca Ryanair otwiera połączenie do hiszpańskiej Malagi. To jednak wcale nie koniec wakacyjnych możliwości.

Do Bourgas będziemy mogli polecieć z Wrocławia w każdą sobotę. Połączenie ma charakter sezonowy i będzie obsługiwane do 18 września. Ceny biletów rozpoczynają się od 219 zł. Do Malagi z linią Ryanair polecimy od końca czerwca – w każdy poniedziałek i piątek.

Jako kierunki wakacyjne mogą być też traktowane połączenia do słonecznej Italii, oferowane przez Wizz Air i Ryanair. Z Wrocławia już można polecieć do Bolonii, Mediolanu i Forli koło znanego kurortu wypoczynkowego – Rimini. Co ważne, nowe połączenia są objęte atrakcyjnymi promocjami – najtańsze bilety wraz opłatami lotniskowymi i odprawą on-line potrafią kosztować 25 złotych. Poza promocjami większość biletów tanich linii kosztuje od 100 do 200 zł.

Poza nowymi połączeniami do wyboru kierunki otwarte wcześniej, takie jak Barcelona, Alicante, Rzym, a nawet Paryż. Każde z tych miejsc ma do zaoferowania kąpiele słoneczne i wodne. W Paryżu na przykład latem wyrastają nad Sekwaną palmy, a całe miasto wypoczywa na specjalnie usypanych plażach.

Do podróży tanimi liniami lotniczymi na wakacje zachęcają promocyjne opłaty za transport bagażu. Wizz Air liczy tylko 68 złotych za przewiezienie bagażu ważącego do 32 kilogramów, o ile usługę wykupimy przez internet – na lotnisku zapłacimy 132 złote.

Dołącz do nas na portalu FACEBOOK

©2010 Port Lotniczy Wrocław S.A., Biuro Prasowe 54-530 Wrocław, ul. Skarżyńskiego 36.


Archiwum newslettera